QLife, öncü bir hastane bulma, ilaç veritabanı ve sağlık bilgileri web sitesidir. QLife'ın
mobil uygulaması "İlaç Arama", Japonya'daki en büyük sağlık
uygulamalarından biridir. Uygulama, kullanıcıların çeşitli ilaçlarla
ilgili bilgi aramasına olanak tanır. Japon tüketicilerin ailelerinin
sağlığına daha fazla özen göstermek istemesine neden olan, 2011 yılının
Mart ayındaki Japonya Depreminden sonra, QLife'ın uygulamasının
indirilme sayısı 2,5 milyona ulaştı.
QLife'ın Baş Yapımcısı Yoshimasa Mine, kısa bir süre önce kendisiyle yaptığımız görüşmede, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını*
ve AdMob mobil reklamlarını kullanmayı neden tercih ettiklerini
açıkladı ve optimizasyonla ilgili en iyi uygulamalardan bazılarını
paylaştı.
QLife, mobil uygulama oluşturmaya ne zaman ve neden başladı?
2008 yılında, iPhone Japonya pazarına sunulduğunda Mobitec adlı bir
mobil sektör etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte ileri teknoloji mobil
cihazların potansiyelini gördüm. Cep telefonu, evde, işte veya bir
etkinlikte olmalarından bağımsız olarak her zaman tüketicinin yanında
olan bir cihaz. Aramanın ihtiyaç anında hemen yapılabilmesini sağlayan
bu cihaz türü, ilaç arama hizmeti sunan işletmemiz için çok uygundu.
Ardından, şirketimizin verilerini inceledik. Mobil cihazlardan gelen
trafikte, bilgisayarlardan gelen trafikten daha fazla artış olduğunu
görmeye başladık. Masaüstü bilgisayarlardan gelen trafiği tamamlaması
için, özellikle mobil trafiğin ani artış gösterdiği tatillerde ve hafta
sonlarında mobil etkinlik oluşturmak ve bunu teşvik etmek istedik.
AdSense ve AdMob'u kullanarak mobil uygulamanızdan para kazanmaya karar vermenizin nedeni nedir?
AdSense'i ilk olarak masaüstü cihazlara yönelik sitemizde kullanmaya
başladık. Sağlık hizmeti incelemeleri sunan bir site olarak,
kullanıcılarımıza karşı nesnelliğimizi ve dürüstlüğümüzü koruma
sorumluluğunu taşıyoruz. Sonuç olarak, diğer sağlık hizmetlerinin ve
şirketlerinin ücretli incelemeleriyle karşılaştırıldığında reklam
vermenin para kazanmak için en iyi çözüm olduğuna karar verdik.
AdSense'i reklamların kalitesi, içerik eşleme teknolojisi ve kuruluş
olarak satış kaynaklarımızın sayısının sınırlı olması nedeniyle seçtik.
İşletmemiz için alakalı reklamlar sunmak önemli. Reklamları,
işletmemizin yararlı içeriği gibi görüyoruz. Alakalı olmayan reklamlar
bize gelir sağlamakta başarılı olmuyor.
Uygulamamızdan para kazanmak için yalnızca AdMob'u kullanıyorduk. Ancak geçtiğimiz yıl, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamları
kullanıma sunulduğunda, iki nedenle bu reklamları uygulamaya karar
verdik. İlk olarak, Özel Arama Reklamlarını masaüstü cihazlara yönelik
sitemiz için zaten kullanıyorduk. İkincisi, Özel Arama Reklamları arama
sonuçlarında daha alakalı reklamlar gösterdiğinden, hem Özel Arama
Reklamlarını hem de AdMob'u kullanmanın TO'yu artıracağını öğrendik.
Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını kullandıktan sonra ne gibi sonuçlar elde ettiniz?
Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını uyguladıktan sonra, mobil
ortamdan elde edilen gelirde %560 artış yaşandı. TO'ların, TBM'lerin ve
BGBG'lerin şirket içi karşılaştırma çalışmalarımıza uygun, sağlıklı
düzeylerde olduğunu görüyoruz. Reklamlarla etkileşim, genellikle
ücretsiz uygulamamıza sahip olan kullanıcılarda daha yüksek oluyor.
Bunların performansını masaüstü cihazlara yönelik sitemizle
karşılaştırdığımızda, mobil uygulamanın bize daha düşük TBM'ler ile daha
yüksek TO'lar getirdiğini tespit ettik. Uygulamanın indirilme sayısını
artırmak üzere, kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını karşılayan kaliteli
içerik oluşturmak için çok çalışıyoruz.
Mobil uygulamalarda Özel Arama Reklamlarını uygulamak ne kadar sürdü?
Değişiklikler, kullanıcılarımız uygulamalarının sürümünü güncelleyene
kadar geçerli olmayacağından, uygulamamızda Özel Arama Reklamlarının
uygulanması biraz zaman aldı. Bu reklamları uygulamak, test dönemi de
dahil olmak üzere üç ila dört gün sürdü diyebiliriz.
Özel Arama Reklamlarını ve AdMob'u kullanarak bulduğunuz, yayıncılara
yönelik en iyi uygulamalardan bazılarını paylaşabilir misiniz?
QLife için sırada ne var?
İlaç/sağlık hizmeti araması ve sağlık hizmetleri işiyle büyük başarı
elde ettik. İşimizi birkaç yeni yönde genişletmek istiyoruz.
İlk olarak, tıp ve sağlık hizmeti sektöründeki bir uygulama
geliştiricisi olarak işletmemizi büyütmek istiyoruz. Tüketicilere
yönelik uygulama ile iyi bir başarı sağladık ve böylece sağlık
uygulaması geliştiricisi olarak sektördeki itibarımız genel olarak
arttı.
Uygulamamızı yeni global pazarlara taşımak istiyoruz. Dünyanın her
yerinde, kaliteli bir ilaç ve sağlık hizmeti arama uygulamasına ihtiyaç
var. AdSense gibi bir yayıncı çözümü ile, işletmemizi Japonya'daki ana
pazarın ötesine genişleteceğimiz ve bundan para kazanacağımız için
heyecan duyuyoruz.
Son olarak, kısa bir süre önce yeni bir iOS uygulamasını kullanıma
sunduğumuzu bildirmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. Bu uygulama, Find Clinic
adını taşıyor ve kullanıcıların hem Japonya'daki hem de yurtdışındaki
hastaneleri kolaylıkla bulmasına ve bunlara erişmesine yardımcı olmayı
amaçlıyor. Mobil uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını "Klinik Bul"da
da uyguladık ve benzer bir başarı elde etmeyi umut ediyoruz!
Gönderen: Tatsuo Sakamoto - Hesap Stratejisi Uzmanı
mobil uygulaması "İlaç Arama", Japonya'daki en büyük sağlık
uygulamalarından biridir. Uygulama, kullanıcıların çeşitli ilaçlarla
ilgili bilgi aramasına olanak tanır. Japon tüketicilerin ailelerinin
sağlığına daha fazla özen göstermek istemesine neden olan, 2011 yılının
Mart ayındaki Japonya Depreminden sonra, QLife'ın uygulamasının
indirilme sayısı 2,5 milyona ulaştı.
QLife'ın Baş Yapımcısı Yoshimasa Mine, kısa bir süre önce kendisiyle yaptığımız görüşmede, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını*
ve AdMob mobil reklamlarını kullanmayı neden tercih ettiklerini
açıkladı ve optimizasyonla ilgili en iyi uygulamalardan bazılarını
paylaştı.
QLife, mobil uygulama oluşturmaya ne zaman ve neden başladı?
2008 yılında, iPhone Japonya pazarına sunulduğunda Mobitec adlı bir
mobil sektör etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte ileri teknoloji mobil
cihazların potansiyelini gördüm. Cep telefonu, evde, işte veya bir
etkinlikte olmalarından bağımsız olarak her zaman tüketicinin yanında
olan bir cihaz. Aramanın ihtiyaç anında hemen yapılabilmesini sağlayan
bu cihaz türü, ilaç arama hizmeti sunan işletmemiz için çok uygundu.
Ardından, şirketimizin verilerini inceledik. Mobil cihazlardan gelen
trafikte, bilgisayarlardan gelen trafikten daha fazla artış olduğunu
görmeye başladık. Masaüstü bilgisayarlardan gelen trafiği tamamlaması
için, özellikle mobil trafiğin ani artış gösterdiği tatillerde ve hafta
sonlarında mobil etkinlik oluşturmak ve bunu teşvik etmek istedik.
AdSense ve AdMob'u kullanarak mobil uygulamanızdan para kazanmaya karar vermenizin nedeni nedir?
başladık. Sağlık hizmeti incelemeleri sunan bir site olarak,
kullanıcılarımıza karşı nesnelliğimizi ve dürüstlüğümüzü koruma
sorumluluğunu taşıyoruz. Sonuç olarak, diğer sağlık hizmetlerinin ve
şirketlerinin ücretli incelemeleriyle karşılaştırıldığında reklam
vermenin para kazanmak için en iyi çözüm olduğuna karar verdik.
AdSense'i reklamların kalitesi, içerik eşleme teknolojisi ve kuruluş
olarak satış kaynaklarımızın sayısının sınırlı olması nedeniyle seçtik.
İşletmemiz için alakalı reklamlar sunmak önemli. Reklamları,
işletmemizin yararlı içeriği gibi görüyoruz. Alakalı olmayan reklamlar
bize gelir sağlamakta başarılı olmuyor.
Uygulamamızdan para kazanmak için yalnızca AdMob'u kullanıyorduk. Ancak geçtiğimiz yıl, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamları
kullanıma sunulduğunda, iki nedenle bu reklamları uygulamaya karar
verdik. İlk olarak, Özel Arama Reklamlarını masaüstü cihazlara yönelik
sitemiz için zaten kullanıyorduk. İkincisi, Özel Arama Reklamları arama
sonuçlarında daha alakalı reklamlar gösterdiğinden, hem Özel Arama
Reklamlarını hem de AdMob'u kullanmanın TO'yu artıracağını öğrendik.
Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını kullandıktan sonra ne gibi sonuçlar elde ettiniz?
Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını uyguladıktan sonra, mobil
ortamdan elde edilen gelirde %560 artış yaşandı. TO'ların, TBM'lerin ve
BGBG'lerin şirket içi karşılaştırma çalışmalarımıza uygun, sağlıklı
düzeylerde olduğunu görüyoruz. Reklamlarla etkileşim, genellikle
ücretsiz uygulamamıza sahip olan kullanıcılarda daha yüksek oluyor.
Bunların performansını masaüstü cihazlara yönelik sitemizle
karşılaştırdığımızda, mobil uygulamanın bize daha düşük TBM'ler ile daha
yüksek TO'lar getirdiğini tespit ettik. Uygulamanın indirilme sayısını
artırmak üzere, kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını karşılayan kaliteli
içerik oluşturmak için çok çalışıyoruz.
Mobil uygulamalarda Özel Arama Reklamlarını uygulamak ne kadar sürdü?
Değişiklikler, kullanıcılarımız uygulamalarının sürümünü güncelleyene
kadar geçerli olmayacağından, uygulamamızda Özel Arama Reklamlarının
uygulanması biraz zaman aldı. Bu reklamları uygulamak, test dönemi de
dahil olmak üzere üç ila dört gün sürdü diyebiliriz.
Özel Arama Reklamlarını ve AdMob'u kullanarak bulduğunuz, yayıncılara
yönelik en iyi uygulamalardan bazılarını paylaşabilir misiniz?
- Özel Arama Reklamlarını arama sonucu sayfalarında gösterin. Diğer içerik sayfalarında AdMob'u kullanın.
- Ayrıca, reklamları kullanıcılara doğrudan göstermek için AdMob Kurum reklamlarını öncelikli olarak kullanıyoruz.
- Özel Arama Reklamları kullanıldığında, sağladığınız organik arama
sonuçlarının sayısına göre, gösterilen reklamların sayısında farklılık
görürsünüz. Arama sonuçlarının yukarısına daima bir tane reklam
yerleştiririz. Ayrıca, beşten fazla arama sonucu olduğunda aşağıda da
bir reklam göstermeyi tercih ederiz. Böylece, görüntüleme başına
yalnızca bir tane reklama izin veren program politikasına uyarak geliri en üst düzeye çıkarabiliriz.
QLife için sırada ne var?
İlaç/sağlık hizmeti araması ve sağlık hizmetleri işiyle büyük başarı
elde ettik. İşimizi birkaç yeni yönde genişletmek istiyoruz.
geliştiricisi olarak işletmemizi büyütmek istiyoruz. Tüketicilere
yönelik uygulama ile iyi bir başarı sağladık ve böylece sağlık
uygulaması geliştiricisi olarak sektördeki itibarımız genel olarak
arttı.
Uygulamamızı yeni global pazarlara taşımak istiyoruz. Dünyanın her
yerinde, kaliteli bir ilaç ve sağlık hizmeti arama uygulamasına ihtiyaç
var. AdSense gibi bir yayıncı çözümü ile, işletmemizi Japonya'daki ana
pazarın ötesine genişleteceğimiz ve bundan para kazanacağımız için
heyecan duyuyoruz.
Son olarak, kısa bir süre önce yeni bir iOS uygulamasını kullanıma
sunduğumuzu bildirmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. Bu uygulama, Find Clinic
adını taşıyor ve kullanıcıların hem Japonya'daki hem de yurtdışındaki
hastaneleri kolaylıkla bulmasına ve bunlara erişmesine yardımcı olmayı
amaçlıyor. Mobil uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını "Klinik Bul"da
da uyguladık ve benzer bir başarı elde etmeyi umut ediyoruz!
Gönderen: Tatsuo Sakamoto - Hesap Stratejisi Uzmanı
Çarş. Mayıs 12, 2021 2:56 pm tarafından zeybekil
» spor ve oyunlarla ilgili çevrimiçi platform
Çarş. Nis. 21, 2021 3:41 pm tarafından zeybekil
» 2017 yılının en çok Kazanan Youtuberleri rakamlar dudak uçuklatıyor
Cuma Nis. 16, 2021 12:29 pm tarafından zeybekil
» Soyağacı uygulaması yeniden başladı uygulama hakkında bilmeniz gerekenler
Çarş. Nis. 14, 2021 4:46 pm tarafından halimender
» İnternet sağlığınız için kötü mü?
Cuma Şub. 26, 2021 5:53 pm tarafından halimender
» Pandemi sırasında sizin için nasıl gidiyor?
Ptsi Şub. 22, 2021 4:19 pm tarafından halimender
» Dr. Mustafa Eraslan Panax
Ptsi Şub. 15, 2021 4:44 pm tarafından halimender
» Tarzı Hisset
Salı Mart 03, 2020 6:45 pm tarafından mrtcnzcn
» Muharrem İnce Erdoğan hayalleri olmayan bir adam Kibir Kulesi
Cuma Haz. 22, 2018 12:20 am tarafından TurSonHalAdmin
» Meral Akşener Şehir hastanelerinde ya hasta olacaksınız ya da parasını vereceksiniz
Cuma Haz. 22, 2018 12:16 am tarafından TurSonHalAdmin
» Cumhurbaşkanı Erdoğan önce dinledi sonra 15 sene önce fırın varmıydı dedi
Cuma Haz. 22, 2018 12:13 am tarafından TurSonHalAdmin
» Kemal Kılıçdaroğlu Bakanlıklar Cemaatlarin elinde dedim Temizleyeceğiz dediler
Cuma Haz. 22, 2018 12:10 am tarafından TurSonHalAdmin
» Kemal Kılıçdaroğlu Seçimde Elektrik Giderse Sandığa Oturun
Cuma Haz. 22, 2018 12:06 am tarafından TurSonHalAdmin
» Memleket kuru soğan ve patatese muhtaç olunca çare yine ithalatta bulundu
Cuma Haz. 22, 2018 12:00 am tarafından TurSonHalAdmin
» Dünyanın en büyük ve en eğlenceli gemisinde yok yok
C.tesi Nis. 14, 2018 10:10 pm tarafından TurSonHalAdmin